Η Ραφαέλα Καρά, ένα αιώνιο σόου...

Η Ραφαέλα Καρά, ένα αιώνιο σόου...


Δεν πρόλαβε να δει τον ημιτελικό ανάμεσα στην Ιταλία και στην Ισπανία, τις δυο αγάπες της δηλαδή, η Ραφαέλα Καρά. Στην ιταλική τηλεόραση έκανε τις μεγάλες της εμφανίσεις, όμως στην Ισπανία ίσως και να αγαπήθηκε πιο πολύ: το τηλεοπτικό της σόου «Hole Rafaela» υπήρξε στην Ισπανία ένα είδος τηλεοπτικού θεσμού και η αναγνώρισή της εκεί υπήρξε απόλυτη. Αντίθετα στην Ιταλία δεν ήταν λίγοι οι καυγάδες της με τη RAI στην οποία η καθολική εκκλησία είχε πάντα λόγο: οι εμφανίσεις της την δεκαετία του ΄70 σκανδάλιζαν όσο και το μεγάλο σουξέ τους. Στο Βατικανό η προτροπή «ξεκίνα να μου κάνεις έρωτα» (Α Far l amore comincia tu…), τραγουδισμένη από μια ξανθιά που δεν είχε πρόβλημα να δείχνει τους γυμνασμένους κοιλιακούς της σε τηλεοπτική μετάδοση έμοιαζε αμαρτία ασυγχώρητη. Και η ιταλική αριστερά ωστόσο θεωρούσε ότι αυτό που έκανε ήταν «Τv για τα σκουπίδια». Οι Ισπανοί τέτοια προβλήματα δεν είχαν.    

Οι μεγάλες μέρες

Είναι δύσκολο να καταλάβεις κάποιος το μέγεθος της μακαρίτισσας αν δεν έχει ζήσει τις μεγάλες της μέρες. Τραγουδίστρια και ηθοποιός, παρουσιάστρια και χορεύτρια. Είδωλο των κοριτσόπουλων που τραγουδούσαν τα σουξέ της γιατί όλα είχαν αναφορές στη γυναικεία χειραφέτηση, αλλά και είδωλο των μαμάδων που ειδικά όταν λιγάκι μεγάλωσε έβλεπαν σε αυτή τη σούπερ φιλενάδα της διπλανής πόρτας – αυτή που μολονότι έχει γυρίσει τον κόσμο παρέμεινε απλή, αν όχι και ταπεινή. Πολλοί πιστεύουν πως η Ιταλία είναι η Λολομπρίζιτα, η Σοφία Λόρεν, η Λάουρα Αντονέλι: αυτές είναι απλά κουκλάρες. Η Ιταλία του ΄70 και του ‘80 (κυρίως) ήταν η Ραφαέλα:  εξωστρεφής και συγχρόνως άγνωστη, μονίμως χαρούμενη και γελαστή αλλά και σοβαρή οικοδέσποινα. Με σουξέ σε όλη την Ευρώπη, αλλά πάντα Ιταλίδα doc. Και μεγάλη επαγγελματίας: μπορούσε να ντουετάρει με τον Κοτούνιο, να χορεύει αλλά και να κυλιέται με τον Μπενίνι επί σκηνής κι ενώ αυτός της ζητούσε να τον αφήσει να είναι αυτός που για μια φορά θα ξεκινούσε τη διαδικασία της ερωτικής πράξης τρελαίνοντας τα μηχανάκια της AGB το Σαββατόβραδο.     

https://ilarge.lisimg.com/image/6844622/990full-fantastico-12-screenshot.jpg

Γιουβεντίνα και λάτρεις των μεγάλων

Ως αληθινή σόουγούμαν η μακαρίτισσα αγαπούσε και τον αθλητισμό – κυρίως για την θεαματική του διάσταση. Γιουβεντίνα λόγω οικογενειακών καταβολών, αλλά πάνω από όλα λάτρης των μεγάλων αθλητικών προσωπικοτήτων, η Καρά ήταν θαυμάστρια του μεγάλου μπασκετμπολίστα Ντίνο Μενεγκίν, φανατική υποστηρίκτρια του σκιέρ Αμπέρτο Τόμπα, πρωταγωνίστρια σε ένα τηλεοπτικό σποτ με το Νίκι Λάουντα και κυρίως φίλη του Ντιέγκο Μαραντόνα, τον οποίο γνώρισε σε μια συναυλία της το 1979 στο Μπουένος Αϊρες όταν αυτή ήταν αστέρι κι αυτός ένας ανερχόμενος πιτσιρικάς. Η σχέση τους που κανείς δεν έμαθε ποτέ αν υπήρξε και ερωτική, υπήρξε σίγουρα μυθιστορηματική.

Η φίλη του Ντιέγκο

Το 1979 η Καρά αναστάτωσε το Μπουένος Αϊρες με δυο μοναδικές εμφανίσεις της σε γήπεδο. Στη δεύτερη από αυτές, εξαιτίας ταραχών που είχαν συμβεί μετά το τέλος της πρώτης, τα αστυνομικά μέτρα ήταν μεγάλα: η αστυνομία δεν επέτρεπε σε κανένα να πλησιάσει τη σκηνή στην οποία είχαν εισβάλει την προηγούμενη βραδιά πάνω από χίλια άτομα για να σηκώσουν την ντίβα στα χέρια. Ο Ντιέγκο, 19 χρονών τότε, αλλά με όλη την τρέλα του ανερχόμενου ποδοσφαιρικού αστεριού, απαίτησε να τον αφήσουν να ανεβεί στη σκηνή, αλλά δυστυχώς δεν είχε κερδίσει ακόμα το παγκόσμιο κύπελλο και τα «ξέρεις ποιος είμαι εγώ;» δεν αντιμετωπίστηκαν με δέος από τις αστυνομικές αρχές: ο νεαρός της Μπόκα Τζούνιορς κατέληξε στη φυλακή μαζί με την παρέα του.

Η ομάδα δεν έδειξε καμία έκπληξη, ούτε κινητοποιήθηκε: η Ραφαέλα τρελάθηκε. Το επόμενο πρωί με τον Ιταλό πρόξενο τον έβγαλαν από τη φυλακή και η ίδια του υπέγραψε το μπλουζάκι με το οποίο εμφανίστηκε στη συναυλία. Κυρίως όμως υπέγραψε μια φιλική σχέση από τις λίγες που ο καλός Ντιέγκο αξιώθηκε να κρατήσει στη δύσκολη ζωή του.

 

Λίγα χρόνια αργότερα οι δυο ξαναβρέθηκαν στη Μαδρίτη – στο σόου της Καρά. Ο ακριβοθώρητος Μαραντόνα, ακριβότερη μεταγραφή στον κόσμο τότε αλλά ακόμα όχι παγκόσμιος πρωταθλητής, εμφανίστηκε δίπλα της επί σκηνής με την πανταχού παρούσα μαμά του κι έβαλε σε δημοπρασία μια φανέλα της Μπάρτσα για φιλανθρωπικούς λόγους υπογεγραμμένη από τον ίδιο. Πλήρωσε στο τέλος κι ένα ποσό ρεκόρ που συγκεντρώθηκε για να την κρατήσει και να την κάνει δώρο στη σόουγούμαν ανταποδίδοντας τη χαρά που κάποτε του έκανε στο Μπουένος Αϊρες. Όταν ο Ντιέγκο έφτασε στη Νάπολι τρια χρόνια αργότερα ήταν δεδομένο ότι θα εμφανιζόταν στο πλάι της, αλλά ο αθεόφοβος δεν ήθελε απλά μια τηλεοπτική εμφάνιση: της ζήτησε να τραγουδήσουν μαζί στο Φεστιβάλ του Σαν Ρέμο, πράγμα που η Ραφαέλα αρνήθηκε διότι ο Ντιέγκο ήθελε να κάνει την πλάκα του, ενώ η ίδια έπαιρνε τη δουλειά της πολύ στα σοβαρά.

Θα τον βρει τώρα

Η Καρά υπήρξε πιθανότατα η Ιταλίδα που τον σεβάστηκε πιο πολύ από όλους. Δεν προσπάθησε ποτέ να εκμεταλλευτεί το σουξέ του και του ζήτησε να εμφανιστεί μαζί της στην τηλεόραση, μόνο το 1998, μετά την πρώτη του επιστροφή στην Ιταλία, όταν παρηκμασμένος και με πολλά προβλήματα δεν ήταν πια ο Pippe D’ Oro. H κοινή τους εμφάνιση το Νοέμβριο του 1998 έγραψε ιστορία! Μάλιστα η Καρά του ανταπέδωσε την τιμή και ταξίδεψε στην Αργεντινή για να εμφανιστεί στο δικό του τηλεοπτικό σόου, το «Νύχτα με το νούμερο 10», - αξίζει τον κόπο να δείτε το Μαραντόνα να χορεύει το Fiesta πανευτυχής.

Όταν ο Ντιέγκο έφυγε από τη ζωή η Ραφαέλα, που έδινε τη δική της μάχη να μείνει για λίγο ακόμα στη ζωή έγραψε ένα μήνυμα που μου φάνηκε το πιο αληθινό από όλα όσα είχαν υπάρξει στην Ιταλία για αυτόν. «Αντίο φίλε μου. Οι προσευχές μου δεν έφταναν. Υποφέρω γιατί έφυγες τόσο νωρίς. Σε αγαπάω πάντα πολύ» έγραψε. Σκέφτομαι ότι τώρα θα τον βρει. Και κάποιο σόου θα στήσουν παρέα. Για τη Ραφαέλα θα είναι πάντα σοβαρή δουλειά. Αυτός θα κάνει την πλάκα του…